رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند


دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند

دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی ساختمانهای فلزی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند در 23 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

خلاصه

مقدمه

طراحی مدل اولیه

مقاوم سازی با دیوار برشی فولادی

مقاوم سازی با مهاربند ضربدری

مقایسه درصد برش جذب شده توسط دیوار برشی ومهاربندها

مقایسه میزان فولاد مصرف شده دردو روش

مقایسه سختی و دوره تناوب

عدم تداخل با سرویس دهی ساختمان

نتیجه گیری

مراجع

 

 

خلاصه

در این مقاله با مقاوم سازی یک سازه ده طبقه با قاب خمشی ضعیف به دو روش ، مقایسه ای بین دو سیستم باربر جانبی دیوار برشی فولادی و مهاربند

ضربدری صورت گرفته است .به این ترتیب که با یک سری عملیات سعی و خطا قاب خمشی مورد نظر توسط این دو سیستم تقویت می گردد و مطابق

دستورالعمل بهسازی وبا استفاده از روش استاتیکی غیر خطی کنترل می گردد. نهایتا با مقایسه این دو روش مقاوم سازی دیده می شود که مقاوم سازی با

استفاده از دیوار برشی فولادی باعث می ش ود از قاب موجود استفاده بهینه گردد و همچنین میزان فولاد مصرفی در حالت استفاده از دیوار برشی فولادی

حدود 30 % کمتر از مهاربند ضربدری است و چنانچه از ورق با حداقل ضخامت 3 میلی متر استف اده گردد، میزان فولاد مصرفی حدود 15 % کمتر از حالت

استفاده از مهاربند ضربدری است

 

کلمات کلیدی : مقاوم سازی، دیوار برشی فولادی ، تحلیل استاتیکی غیر خطی

 

مقدمه

دیوارهای برشی فولادی برای گرفتن نیروهای جانبی زلزله و باد در ساخنمانهای بلند درسه دهه اخیر مطرح و مورد توجه قرار گرفته است . این سیتم

سازه ای که در جهان به سرعت رو به گسترش می باشد در ساخت ساختمانهای جدید و همچنین تقویت ساختمانهای موجود بخصوص در کشورهای زلزله خیزی همچون آمریکا و ژاپن بکار گرفته شده است .استفاده از این سیستم سازه ای در مقایسه با قابهای فولادی ممان گیر تا حدود % 50 صرفه جویی در مصرف فولاد را در سازه ساخ تمانها بهمراه داشته است .

با در نظر گرفتن حجم وسیعی از ساختمانهای موجود که در مناطق زلزله خیز کشور وبدون اعمال ضوابط جدید آیین نامه ای ساخته شده اند و در برابر زلزله نا امن می باشند ، می توان ابعاد گسترده فاجعه ای که در کمین یک یک شهرها و روستا های کشور است را تا حدودی در ذهن تجسم کرد .لذا اولین عکس العمل مهندسین سازه در رابطه با سازه های ناامن در برابرزلزله،بهسازی این سازه ها می باشد .ارائه یک طرح بهسازی به عوامل متعددی همچون هزینه های ساخت واجرا ، سهولت اجرا ودر دسترس بودن مصالحوداشتن کمترین تداخل با سر ویس دهی ساختمان بستگی دارد . همچنین طرح تقویت باید دارای ترکیب مطلوبی از خواص مقاومت ،سختی و شکل پذیری باشد .

استفاده از بادبندهای پس کشیده ، ، x ، k، ، از متداولترین روش های تقویت می توان به استفاده از دیوار برشی ، استفاده از بادبندهای فلزی استفاده از میراگرها وبه کارگیری سیتم های جدا ساز لرزه ای اشاره نمود .هدف از این پژوهش مقایسه دو روش مقاوم سازی استفاده ار بادبند ضربدری و دیوار برشی فولادی است...

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مقایسه مقاوم سازی با استفاده از دیوار برشی فولادی و مهاربند

زرتشت

اختصاصی از رزفایل زرتشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

زرتشت


زرتشت

زرتشت

32 صفحه

زَرتُشت، زردشت،زردهُشت یا زراتُشت(در اوستا زَرَثوشْتَرَ به تعبیری به معنی «دارنده روشنایی زرین‌رنگ» و به تعبیری دیگر «دارنده شتر زردفام» و سرانجان به معنای «ستاره زرین») نام پیامبر ایرانی و بنیادگذار دین زرتشتی‌گری یا مزداپرستی و سراینده گاهان (کهنترین بخش اوستا) است. بعضی پژوهشگران بر این باورند که زرتشت در روز ششم فروردین زاده شده ولی درباره تاریخ زایش او دیدگاه‌های فراوانی وجود دارد. برآوردها از ششصد تا چندین هزار سال پیش از میلاد تفاوت دارند. تولد زرتشت را در شمال غربی ایران در نزدیکی دریاچه چیچست (ارومیه) در روستای انبی دانسته‌اند. پس از اعلام پیامبری در سن ۳۰ سالگی، زندگی بر زرتشت در منطقه شمال غربی ایران سخت شد و او ناچار به کوچ به شمال شرقی ایران آن روزگار یعنی منطقه بلخ شد. در آنجا زرتشت از پشتیبانی گشتاسب‌شاه برخوردار شد و توانست دین خود را گسترش دهد. زرتشت در سن ۷۷ سالگی در روز پنجم دی ماه در نیایشگاه بلخ بدست یکی از تورانیان به نام توربراتور کشته شد


دانلود با لینک مستقیم


زرتشت

دانلود تحقیق ذخیرۀ متان با کربنهای فعال مرطوب و خشک

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق ذخیرۀ متان با کربنهای فعال مرطوب و خشک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ذخیرۀ متان با کربنهای فعال مرطوب و خشک


دانلود تحقیق ذخیرۀ متان با کربنهای فعال مرطوب و خشک

گاز طبیعی که بطور اولیه شامل متان است یک سوخت جایگزین با ارزش می باشد. آن همینطور دو امتیاز اصلی دارد. در مقایسه با بنزین : بطور عمده آن یک قیمت پایین تر داشته و سوخت آن تمیز (پاک)  است. با این حال، بدلیل تراکم یا غلظت خیلی کم آن، بیشترین مقادیر ذخیرۀ متان در یک حجم ارائه شدۀ محدود یک چالش واقعی برای  کاربرد آن با حمل و نقل گاز و وسایل گازسوز است. بعدی مورد نیاز است، و تا حد ممکن سبک، کوچک و کم حجم و در تانکهای متفاوت کوچک نگهداری می شود. در نتیجه، برای حداقل یک دهه، تلاش زیادی انجام گرفت تا موادی را تولید کند که می توانست بیشترین تعداد یا مقدار حجم گاز در دما و فشار استاندارد (STP) هر بخش حجم محفظه ذخیره (V/V) در فشارهای معتدل را جذب کند. آخرین تحقیق  نشان داد که دو اختراع  ثبت شدۀ ژاپنی که شامل Sorption متان با کربنهای فعال است ، قابلیتهای ذخیرۀ بالایی را دارد. حداقل دو برابر هدف پذیرفته شدۀ V/V 150 در Mpa 305 و دمای اتاق قابل ارسال (حمل) در Mpa 305 و دمای اتاق. چنین اجرایی استثنائی با مقادیر پایینی از آب Pre adsorbed صورت گرفته بود، که منجر به پدید آمدن ، متان شد که در ظرف ظرفیتهای منفذ جذب کننده ها هیدرات می شود. این در واقع، نشان می داد که متان می تواند در غلظت ها یا تراکم بالاتری در چنین Clathrates ذخیره شود، در حالیکه در حالتی  حیاتی و خطیر جذب می شود. متأسفانه ،  این نتایج نمی  توانست مجدداً احیاء شود و تنها اثرات خیلی کمی از مرطوب کردن جذب کننده می توانست مشاهده شود. اخیراً ، یک تقویتِ ذخیره متان با کربن فعال ، با آب Preadsorb شده بود که توسط زو، یا (ژو) و همکاران گزارش شد. کار تحقیقاتی او شرایط واقعی تری را به کار گرفته بود به نسبت مواردیکه در اختراعات ثبت شده ژاپن بیان شدند : محتوای بالاتر آب، فشارهای بالاتر ، و دماهای پایین تر. تحت چنین شرایطی ، قابلیتهای استدلالی بزرگ، Mpa10 در V/V200 و 2 ملاحظه می شود. در تحقیق کنونی، چنین نتایجی می توانست مجدداً انجام گیرد و حتی تقویت یا بهبود یابد. مقاله به صورت زیر سازماندهی می شود :

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ذخیرۀ متان با کربنهای فعال مرطوب و خشک

دانلود مقاله ماشینهای الکتریکی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله ماشینهای الکتریکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ماشینهای الکتریکی


دانلود مقاله ماشینهای الکتریکی

 

تعداد صفحات : 34 صفحه     -      

قالب بندی :  word       

 

 

 

مقدمه

 

صرفه جوئی انرژی می تواند با استفاده از تجهیزات بهتر نظیر : عایق بندی مطلوب ، افزایش راندمان سیسمتهای حرارتی، و بازیابی تلفات حرارتی بدست آید از طرف دیگر اعمال مدیریت انرژی، بمنظور درک سیستمهای موجود و طریقه استفاده از آنها،  میتواند در کاهش مصرف انرژی نقش مهمی داشته باشد. در سیاست گذاری انرژی باید سازمانها رویکرد سیستمی داشته باشند. برای مثال در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی هدف تنها کاهش هزینه های انرژی یک یا چند الکتروموتور مشخص نیست،  بلکه باید آثار اقدامات مورد نظر روی سایر سیستمها نیز بدقت مورد توجه قرار گیرد. در یک بنگاه اقتصادی صرفه جوئی انرژی میتواند موجب برتری رقابتی بنگاه گردد.

در اغلب بخشهای صنعتی انرژی الکتریکی مهمترین منبع انرژی صنعت بشمار می رود . از آنجا که موتورهای الکتریکی، مصرف کننده اصلی انرژی الکتریکی در کارخانجات صنعتی میباشند. لذا بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی که موضوع مقاله  است از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود . برای درک اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی به این مورد اشاره می کنیم که اگر راندمان موتورهای الکتریکی القائی موجود در اروپا تنها به میزان 1% افزایش یابد، هزینه مصرف انرژی الکتریکی به میزان 6/1 میلیارد دلار در سال کاهش خواهد یافت .

 

آمار منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می دهد در سال 1373 ،  5/38% از کل انرژی الکتریکی مصرف شده در ایران توسط موتورهای الکتریکی بوده است[F1]. البته این میزان در کشورهای صنعتی تا 65% می رسد و شاخص خوبی برای نشان دادن سطح صنعتی شدن یک کشور می باشد[10] .  اهداف بهینه سازی مصرف انرژیرا میتوان بصورت زیر بیان نمود:

  • استفاده منطقی از انرژی
  • حفظ منابع انرژی
  • اصلاح میزان مصرف انرژی در بخشهای مصرف کننده انرژی
  •  کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا
  • اصلاح وضعیت موجود
  •  کسب برتری رقابتی در بنگاههای اقتصادی

می توان اقدامات مختلفی برای صرفه جوئی انرژی الکتریکی در الکتروموتورهای صنعتی بعمل آورد. در حالت کلی این اقدامات به دو دسته تقسیم میشود:

  • 1-     اقدامات مربوط به طراحی موتور
  • 2-     اقدامات مربوط به بهره برداری از موتورها

اقدامات مربوط به بهره برداری از موتورها را نیز میتوان به دو دسته تقسیم نمود:

  • 1-     اقدامات روی موتور، نظیر تهویه، روغنکاری، و بارگذاری
  • 2-     استفاده از درایو یا کنترل کننده دور موتور

در این مقاله نخست روشهای بهینه سازی مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی را مورد بحث قرار می دهیم  سپس کاربرد درایوها در کنترل موتورهای الکتریکی و تاثیری که آنها می تواند در صرفه جوئی مصرف انرژی بگذارند مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

1- مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی
در سالهای اخیر بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع بدلایل اقتصادی و زیست محیطی اهمیت بیشتری یافته و موجب شده است که اقدامات عملی گسترده ای در این زمینه بعمل آید. علی رغم اینکه یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در بخش صنعت موتورهای الکتریکی می باشند ، لیکن در زمینه افزایش بازدهی مبدلهای انرژی الکتریکی به مکانیکی مستقر در صنایع اقدامات عملی چندانی بعمل نیامده است. بدیهی است که  افزایش بازدهی محرک های صنعتی نه تنها از نظر اقتصادی مورد توجه استفاده کنندگان می باشد بلکه در برنامه‌ریزی انرژی در سطح ملی نیز حائز اهمیت است .

مطالعات انجام شده در صنایع ایران حکایت از وضعیت نابسامان انتخاب و بهره برداری از موتورهای الکتریکی دارد. بر اساس این تحقیقات اغلب موتورها بزرگتر از میزان نیاز انتخاب شده و در شرائط بدی نگهداشت میشوند. استفاده از موتورهای با راندمان بالا در ایران رایج نبوده و گزارش موثری از استفاده از درایو جهت صرفه جوئی انرژی در دست نیست. کاربردهای صنعتی بسیاری می تو.ان یافت که موتورها در بازدهی بسیار پایین تر از مقدار حداکثر قرار دارند . بعنوان مثال در یکی از کارخانجات صنعتی کشورمان در یک مورد ، متوسط توان مصرفی در یک موتور القائی سه فاز صنعتی تنها 28% توان نامی اندازه گیری شده است. بدیهی است  پایین بودن توان خروجی، تا این حد تاثیرات منفی قابل توجهی بر بازدهی و ضریب توان موتور خواهد داشت .

از سوی دیگر دولت نیز نتوانسته است در ترویج فرهنگ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توفیقات خوبی داشته باشد. بعنوان مثال وزارت نیرو و سازمانهای وابسته به آن که مشخصا در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در سطح کلان عمل میکند هنوز در ارتباط با کاهش مصرف داخلی نیروگاهها اقدام موثری بعمل نیاورده است. در حالیکه پتانسیل صرفه جوئی انرژی الکتریکی زیادی در نیروگاهها وجود دارد.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ماشینهای الکتریکی

دانلود تحقیق مشخصات فنی سیستم ترمز پراید

اختصاصی از رزفایل دانلود تحقیق مشخصات فنی سیستم ترمز پراید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مشخصات فنی سیستم ترمز پراید


دانلود تحقیق مشخصات فنی سیستم ترمز پراید

 

تعداد صفحات : 25 صفحه     -      

قالب بندی :  word        

 

 

 

 

مشخصات فنی سیستم ترمز پراید                                 
پدال ترمز:                        
نوع: معلق                             
نسبت اهرم پدال: 4.26                                            
حداکثر کورس: 140 میلی متر                                                  
پمپ اصلی ترمز:                               
نوع: تاندوم(با سنسور سطح روغن)                                                
قطر داخلی سیلندر: 19.05 میلی متر                                      
دیسک ترمز جلو                                             
نوع: دیسک تو پر(انتگرال)                                                   
قطر سیلندر: 48.1 میلی متر                                         
ابعاد لنت: سطح 3080 میلیمتر مربع و ضخامت 9.5 میلی متر                            
ابعاد سیبک: قطر مؤثر 180 میلی متر و ضخامت 13 میلی متر                            
کاسه چرخ عقب                             
نوع: کفشکی                            
قطر داخلی سیلندر چرخ: 15.78 میلی متر                               
ابعاد لنت ترمز(عرض*طول*ضخامت): ۴*۱۴۸*۲۵ میلیمتر                            
قطر داخلی کاسه چرخ عقب: 170 میلی متر                           
نوع رگلاژ: رگلاژ اتوماتیک                         
بوستر                         
نوع: خلائی                    
قطر: 188 میلیمتر                              
کنترل نیروی ترمز                      
نوع: سوپاپ تناسبی دو گاز(سوپاپ تعادلی دوبل)
مایع ترمز:
SAE 1703 یا DOT-4 یا DOT-3

 

ترمز دستی
نوع: اهرم در وسط
سیستم و طرز کار: کشش عرضی

 

 

 

 

 

سرویس و نگهداری سیستم ترمز پراید:
مناطق وسرویس و نگهداری سیستم ترمز پراید:
بازدیدهای دوره‌ای سیستم ترمز:
مایع ترمز(روغن ترمز) را هر دو سال یکبار تعویض کنید. در صورتی که از اتومبیل در مناطق کوهستانی یا مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب می‌باشند استفاده می‌کنید مایع ترمز را هر سال تعویض کنید.
هر 10 هزار کیلومتر سطح روغن ترمز، پدال ترمز، کیفیت کار بوستر و ترمز دستی را بازدید نمائید.
هر 20 هزار کیلومتر اتصالات، لوله‌ها، شیلنگهای ترمز، نیروی ترمز، ترمز دیسکی و ترمز کاسه‌ای را بازدید نمائید.
بازدید روغن ترمز:
دقت کنید که سطح مایع ترمز نزدیک علامت MAX روی منبع ذخیره روغن ترمز باشد. در غیر اینصورت به مقدار لازم روغن ترمز (از همان نوع و همان رنگ) اضافه کنید و سیستم را از نظر نشتی مایع ترمز بازدید کنید.
مشخصات مایع ترمز: DOT-3 یا DOT-4 می‌باشد.(fmvss 116 یا (SAEJ 1703a
بازدید ترمز دستی
با نیروی معادل 10 کیلوگرم اهرم ترمز دستی را کشیده و کورس آن راامتحان کنید. کورس حرکت 8-6 دندانه(صدای تیک). دقت کنید که حتی با کشیدن ترمز دستی به اندازه یک دندانه(تیک) می‌بایست چراغ قرمز هشدار دهنده Break در جلو آمپر روشن شود.
بازدید شیلنگهای ترمز:
شیلنگ خلاء، اتصالات و سوپاپ مکشی را از نظر سائیدگی، خوردگی و یا هرگونه خرابی و نشتی روغن ترمز بازدید کنید.

کنترل کیفیت کار بوستر ترمز:
مرحله اول:
۱- پدال ترمز را در حالتی که موتور خاموش است چند بار فشار دهید تا اطمینان یابید که دیگر مقدار حرکت پدال تغییر نمی‌کند.
۲- در حالیکه پدال را نگه داشته‌اید، موتور را استارت بزنید.
۳- در حالتی که استارت می‌زنید پدال باید کمی پایین برود.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مشخصات فنی سیستم ترمز پراید